zamknij
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Znajdujesz się na: Strona główna Reklamacje i zwroty

Reklamacje

Na podstawie Kodeksu cywilnego (art. 556 i kolejne), Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne sprzedanych towarów względem Klienta przez okres 2 lat od momentu wydania towaru Klientowi. Odpowiedzialność ta opiera się na zasadach rękojmi.

Klient, stwierdzając wadę towaru, ma prawo: złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy, żądać wymiany towaru na towar wolny od wad lub żądać usunięcia wad.
W przypadku niezgodności towaru z umową (reklamacji), pismo określające niezgodność oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązania wobec Klienta, należy przesłać na adres korespondencyjny, bądź mailowy Sprzedającego.
  Przykładowy wzór formularza reklamacji dostępny jest tutaj.

Sprzedający w okresie do 14 dniu od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do żądań Klienta. W przeciwnym razie uważa się, iż przyjął warunki Klienta.

Sprzedający zobowiązany jest przyjąć reklamowany towar w przypadku jego wymiany lub odstąpienia od umowy. Kupujący wysyła reklamowany towar na adres reklamacyjny wskazany przez Sprzedającego. Sprzedający pokrywa koszty dostarczenia reklamowanego towaru oraz koszty ponownego dostarczenia niewadliwego towaru.

Przykładowy wzór formularza reklamacji dostępny jest tutaj.


Zwroty - odstąpienie od umowy

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient – nie podając przyczyny - może odstąpić od umowy w terminie do 14 dni od daty doręczenia towaru lub odbioru osobistego towaru. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy dostępny jest tutaj. Zwrot towaru należy zgłosić Sprzedającemu poprzez przesłanie wypełnionego i podpisanego formularza zwrotu. Formularz odstąpienia od umowy może zostać przesłany na adres korespondencyjny sklepu, bądź wysłany drogą mailową.

Towar należy zwrócić w ciągu 14 dni od dnia, w którym złożone zostało oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Razem z towarem należy zwrócić dowód zakupu (np. paragon, fakturę, potwierdzenie przelewu) oraz podpisany formularz zwrotu.

Odstąpienie od umowy jest możliwe tylko wtedy, gdy zakupiony towar nie został w żaden sposób zniszczony przez Klienta. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Księgarnia gwarantuje zwrot ceny towaru wraz z kosztem wysyłki w ciągu 14 dni o dnia otrzymania formularza zwrotu dotyczącego odstąpienia od umowy. Sprzedający ma możliwość odroczenia terminu zwrotu płatności do czasu otrzymania i ocenienia stanu towaru. Sprzedający dokona zwrotu należności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został wybrany przez Klienta przy zakupie, chyba, że Klient zgodzi się na inny rodzaj płatności. Klient płaci za odesłanie zwracanego towaru.

Przykładowy wzór formularza zwrotu dostępny jest tutaj.